keskiviikko 3. joulukuuta 2014

Hääpukuhaaveilua!

Olen kenties jossain määrin poikkeuksellinen morsian siinä mielessä, etten ole juurikaan suonut ajatuksia sille valkoiselle mekolle, josta meistä jokaisen kai kuuluisi unelmoida jo pikkutyttönä. Luulinkin, ettei minulla ole mitään käsitystä siitä, millaisen mekon haluan.

Tällä kertaa lukiessani uutta Häät-lehteä tutkailin mekot aiempaa tarkemmin läpi, ja selkeästi mulla on joku linja näissä, mistä tykkään. Siirryin internetin ihmeelliseen maailmaan, ja kas, edelleen. Tämä saattaa johtua siitä, että ystäväni (tod.näk. tuleva kaasoni) totesi joskus kihlauksen jälkeen, että minulle sopisi merenneito-mallinen puku - ja itsestäni ajatus tuntui heti hyvältä, vaikka hädin tuskin tiesin tuolloin, mitä merenneito-malli tarkoittaa.

Alusta asti minua on kuitenkin vaivannut merenneito-mallissa se, että perseeni näyttäisi ihan jäätävän isolta - koska se on iso, suhteettoman suuri muuhun kroppaan verrattuna (ei sillä, pidän siitä silti!) Selailinkin taas naikkareita, ja yllätysyllätys, jollakulla muullakin oli sama ongelma. Hänelle suositeltiin etsimään "fitted a-line" -mekkoja, ja kun itse googlasin tuon, niin kyllä - tällaisen minä haluan! Asia erikseen, miltä sellainen oikeasti joskus kaukana tulevaisuudessa tulee näyttämään päälläni, tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä!

Maggie Sottero - Jessica
Tykkäisin myös, että puvussa olisi hihat, esimerkiksi juuri niinkuin tässä. Ei pelkästään sen takia, että hihattomassa pelkäisin puvun tippuvan (vaikka tiedänkin, että jos puku istuu, niin ei se tipu), vaan siksi että a) mulla on melko leveät hartiat (kiitos lapsuuden koripalloilu...) ja b) mulla on kompleksi mun kainaloläskeistä :D Esimerkiksi vuosijuhlissa mulla oli täysin hihaton mekko, ja vaikka sulho kuinka yritti vakuuttaa, että se näytti hyvältä niillänsäkin, mun oli pakko laittaa lyhythihainen bolero hartioita ja kainaloläskejä peittämään - ja omaan silmään näytti paljon paremmalta. Vaihtoehtona hihalliselle häämekolle on siis tietysti myös jonkinnäköinen bolero - olkapäät paljaana en tule hillumaan!

Edellinen takaa

Kolmas juttu, minkä on huomannut miellyttävän mun silmää, on vähän erikoisemmat selät, niinkuin tässäkin (ks. alla) - aiiiivan ihana! Saa sitten taas nähdä, miltä näyttää omassa selässä, mutta toivossa on hyvä elää...

Seuraava inspiraatiopuku!
 
Takaa
Tämä on äkkiseltään melko samanlainen puku kuin äskeinen, mutta ilman hihoja. Kieltämättä tuollaiset leveähköt olkaimetkin voisivat toimia. Toinen juttu, mikä tästä puuttuu edelliseen verrattuna, on se upea selkäpuoli.

Vielä kolmas!
Tämä oli melko erilainen näihin kahteen verrattuna, ihanan näköinen myöskin! Tykkään tuosta vyöstä, kaula-aukosta ja selkäpuolesta. Vyö (tai mekko, johon sopii vyö) olisi kiva senkin takia, että en välttämättä halua kokovalkoista pukua. Itse asiassa olin pitkään sitä mieltä, etten halua lainkaan valkoista, mutta sen suhteen on mieli muuttunut, kun alkoi häälehtiä selailemaan :) Muutama inspiraatiokuva aiheesta "jotain sinistä":

Vielä viimeinen seikka, jonka "tiedän" tulevasta puvustani: haluan käytetyn mekon. Kuten aiemmin ohimennen mainitsin, tälle pikku viherpiipertäjälle ekologisuus on tavoiteltava arvo myös häissä. Eikä tällä opiskelijalla ole varaa maksaa nelinumeroisia summia yhden päivän vaatteesta (kolminumeroisetkin summat saisivat olla sieltä pienimmästä päästä!). Kiinasta tilaaminen olisi vaihtoehto, jos olisi - minulle ei ole. En halua tilata mekkoa sovittamatta, enkä halua ottaa sitä riskiä, että minulle rahdattaisiin maapallon toiselta puolelta joku painajaismekko, se nyt ei ainakaan olisi ekologista. Se onkin sitten asia erikseen, miten nämä jo yllättävän tarkoiksi muodostuneet kriteerini, yleensäkin vaikeasti puettava vartaloni ja käytettyjen pukujen rajatut markkinat sopivat yhteen. Toivottavasti hyvin :D

2 kommenttia:

  1. Ihania nuo kolme ensimmäistä :). Mun mielestä tuo toinen mekko on kivempi ilman olkaimia, mutta sitten taas tuossa ensimmäisessä mekossa olkaimet tuovat kokonaisuuteen "sitä jotain" :)

    Olen itsekin miettinyt, missä minulla tulee olemaan jotain sinistä ja vyö olisi yksi hyvä idea. Tai sitten päädyn niihin "I do"-tarroihin, jotka laitetaan kenkiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on<3 Ja nuo ensimmäisen mekon olkaimet (vai onko noi jo hihat? :D) on kyllä aivat ihanat! Mä haluaisin sinistä mekkoon tosiaan ihan senkin takia, että meidän häissä se on päävärinä, enkä muutenkaan koe kokovalkoista asua omaksi jutukseni. Suunnitelmissa on joka tapauksessa hommata siniset kengät ja mahdollisesti myös jokin pitkähihainen :)

      Poista